Plus en minpunten van jezelf

Begin januari heb ik al een blogpost over onzekerheid geschreven. Klik hier als je deze terug wilt lezen. Vandaag wil ik het hebben over je plus en minpunten.Denk hierbij aan te grote oren of juist te kleine oren, te kleine ogen of te grote ogen , te dunne of te dikke lippen en ga zo nog maar even door met dingen opnoemen. Daarom in dit artikel dan ook wat handige tips om je plus en minpunten te leren benoemen! Lees snel verder.

 

Zoals ook het in de post over onzekerheid verteld heb is dat we allemaal één ding met elkaar gemeen hebben. Dit is dat we allemaal onzeker zijn. Natuurlijk kun je over verschillende dingen onzeker zijn. Denk hierbij aan je uiterlijk, je neus, dunne figuur, piekerig haar... Maar ook over je karakter, toekomst, nieuwe vriend of de niet bepaalde etiquette manier waarop jij eet.

In dit artikel ga ik jullie proberen te leren hoe je het beste je plus en minpunten kunt benoemen. Zo laat ik hoe je de minpunten kunt omzetten in pluspunten en hoe jij je misschien nog wat zekerder kunt laten voelen door deze extra plus punten.

Ik wil beginnen met dingen waar je niks (of met een operatie) aan kunt veranderen, denk hierbij aan je oren en ogen. Wat ik in dit artikel vooral wil vermijden zijn operaties. Het gaat om puur natuur, niet om plastische chirurgie. Ik wil juist laten zien wat je zelf hieraan kunt veranderen, zodat het ook eigen lijkt.

 

Wat kun je doen om je oren te verbergen? Nou, deze vraag heb ik me ook al wat vaker gesteld hoor. Wat ik toen heb gedaan is vooral mijn haren los laten hangen, geen staart of knot maken. Zo verborg ik mijn oren. Naar mijn mening krijg je als je door je haren over je oren te laten hangen in plaats van achter je oren te stoppen ook minder snel flaporen. Dat is dan weer zeker een pluspunt.

Wat kun je doen met je ogen? Nou, je kunt in plaats van felle oog make-up juist een naturelle oog look maken. Wat je dan ziet gebeuren is dat je ogen iets minder op zullen vallen dan normaal. Dit kan voor jou een mooier effect hebben, of je doet het tegenovergestelde. Dat kun je zelf bepalen, je mag daarom ook gewoon felle kleuren gebruiken voor je oog make-up.

Wat nou als jij je eigen lippen te dun of te dik vindt? Zelf vind ik het niet erg dat ik dunne lippen heb, ik vindt dit namelijk niet lelijk. Maar als je soms eens een beetje meer het effect op je lippen wilt creëren, dan kun je natuurlijk gebruik maken van een lipliner. Door een lipliner en of lipstick te gebruiken kun je jouw lippen meer vorm geven en hierdoor ook groter laten lijken. Als jij erg dikke lippen hebt denk ik dat je het beste een niet te opvallende kleur lipstick kunt gebruiken. Eventueel zelfs een beetje powder erop doen.

 

Wat veel voorkomt bij meisjes is een buik die ze niet mooi vinden. De meeste meiden willen hun buik wat platter krijgen dan ze werkelijk hebben. Wat kun je hier nu aan doen, nou begin met sit-ups, curl-ups en nog meer van deze dingen. Doordat je door deze oefeningen buikspieren ontwikkeld verbrand je ook meteen een klein laagje vet op jouw buik.

Platte billen, ja daar heb ik ook last van hoor. Wat ik doe is squatten, een oefening voor je bilspier dus. Net als de sit-ups en curl-ups voor je buikspieren kun je deze oefening ook makkelijk thuis doen. Wanneer je dit elke dag een aantal keer doet, zul je vlot resultaat hier van zien. Het geeft niet alleen dikkere billen, maar het werkt ook nog eens goed voor de vorm. Zeker een pluspunt zal ik maar zeggen!

Natuurlijk zijn er nog veel meer tips om verschillende dingen op een normale manier, zonder operatie te veranderen aan je lichaam. Vandaag wil ik het hierbij laten, anders wordt het te veel leestekst.

Vinden jullie deze tips fijn? Willen jullie ze vaker zien? Gebruikt je en of kende je deze tips al?


Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥