Verdriet, mijn tips

Iedereen heeft wel eens verdriet, maakt niet uit waarover. Het kan gaan om een verbroken relatie, een bekende die dicht bij je stond die is overleden of gewoon iets kleins. Verdriet is iets wat thuis hoort in ons leven. Dit geld ook voor liefde, geluk, gezondheid en ga zo maar door.. Ik vertel je vandaag hoe ik hier mee omga en wat ik hiermee doe.



Wat ik vandaag dan ook ga schrijven gaat over verdriet. Natuurlijk, jij bent zelf ook wel eens verdrietig geweest. Ik natuurlijk ook. Vandaag ga ik mijn tips gegeven hoe ik met verdriet omga. Dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar wie weet heb jij hier ook wat aan. Ik ga dit in stappen behandelen.

Voor al deze kopjes geldt, laat je verdriet toe. Dit kan door middel van huilen, schrijven of heel erg boos zijn als je het maar uit en het niet weg stopt.

Verbroken relatie
Hoelang je relatie ook heeft geduurd, ooit heb je van diegene gehouden. Wanneer de relatie dan ook verbroken wordt, heb je vaak een gebroken hart. Dit levert verdriet op en geeft geen fijn gevoel. Vaak zeggen mensen, het is beter zo. Je verdient beter. Toch bepaal jij zelf jou gevoel. Ben jij het eens met die mensen, waarschijnlijk alleen maar prettiger in het verwerken van jou gebroken hart. Wanneer je het niet eens bent, wordt het een heel stuk lastiger. Je moet het namelijk een plekje gaan geven. Wat ik dan altijd doe is een momentje voor mijzelf pakken. Ik hoef niet meteen heel veel mensen om me heen, ik wil het juist even laten bezinken. Vaak eet ik een paar dagen slecht en daarna moet ik dit natuurlijk weer oppakken. Zo schijf ik dan ook nog dingen van me af en ik zorg dat ik met vrienden/vriendinnen afspreek en lol met hun ga maken, al klinkt dat laatste vaak makkelijker dan het in werkelijkheid is. Het leven gaat door, hoe erg je diegene ook mist. Denk aan de leuke tijden, huil wanneer jij dit nodig hebt. Ook al zou je het liever willen verbergen. Ga ook na waarom het uit is. Is het niet gewoon beter, paste we wel bij elkaar. Mocht je nu toch nog je ex-vriend leuk vinden en eventueel opnieuw willen beginnen. Pas dan op, deze kan namelijk verliefd worden op een ander. Weet dat je dit altijd in je achterhoofd moet houden, hoe erg het ook klinkt. Niemand wil weer gekwetst worden. Zeker niet als je het een plaatsje hebt kunnen geven. Ondanks dat, hoeft dit niet bij iedereen te gebeuren en kan het in sommige gevallen wel nog goed komen. Hoop is nooit verkeerd? Als je er maar niet te erg in op gaat.

Dierbare die is overleden
Is het niet je opa, oma, vader, moeder broer of zus dan is het wel een vriend/vriendin die heel dierbaar voor je was. Het kan te maken hebben met een ziekte, ongeluk, zomaar plotseling of een zelfdoding. Helaas is het leven voor sommige mensen te kort en hebben wij die persoon liever langer aan onze zij. Dit levert ons natuurlijk verdriet op. Natuurlijk heb je bij de ene persoon meer verdriet, dan bij de ander. Dit kan ook aan de situatie liggen natuurlijk. Is iemand ziek, ben je hier zeker wel verdrietig om, maar je bent blij dat deze persoon nu niet meer hoeft te leiden. Wanneer het plotseling gebeurd is het vaak zo dat je het dus echt niet aan zag komen. Je kunt door deze schrik reactie dan natuurlijk ook meer verdriet krijgen. Ik weet wel dat echt allemaal erg is en je dit verdriet moet uiten. Maakt niet uit op welke manier.. Praat met iemand, ga leuke dingen doen hoe moeilijk dit dan ook voor jou is, schrijf het van jezelf af.. Laat die tranen stromen als dat moet. Krop het vooral niet op van binnen, je wordt dan een wrak echt geloof me. Zo'n lelijke wallen en ga zo nog maar even door. Dit wil je echt niet.  

Verdriet om iets kleins
Je hebt pijn, mist iemand die op dit moment even niet bij jou kan zijn of hebt gewoon verdriet uit het niets. Dat doet pijn, pijn in je hart. Het is een natuurlijk proces van jouw lichaam. Vraag mensen om je heen om een knuffel, laat die tranen stromen en doe wat leuks. Dit is eigenlijk een beetje wat je bij alles terug hoort. Voor mij werkt het echt. Voor jou ook?

Verdriet van geluk
Dit is dan natuurlijk wel het allerleukste! Je bent namelijk gelukkig of hebt iets bijzonders meegemaakt waardoor je eigenlijk heel verdrietig bent. Misschien ben je wel verloofd of heb je een ongeluk overleefd. Alles had anders kunnen zijn en je had dit nooit verwacht. Heel logisch dat je dan verdrietig wordt. Wees dan vooral verdrietig en lach erbij.

Mocht je iets willen weten een andere optie, er zijn er namelijk zo veel.. Je mag mij altijd mailen om te vragen hoe ik hier op reageerde en mee om ging.

Maar onthoud; schaam je niet voor jou tranen, deze moeten er soms gewoon om wat voor reden dan ook uit. Niemand voelt jou pijn en verdriet van binnen, dat voel alleen jij. Dus keep your head up and be strong. Maar zeker nooit te sterk.. Je mag ook wel eens even niet zo stoer en sterk zijn. Niemand die het verbied.

Ben jij wel eens verdrietig geweest? Wat deed jij hieraan en wat was de reden?


Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter 

2 opmerkingen:

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥