Meer bekendheid voor je blog

Als allereerste wil ik er wel even bij zeggen dat wanneer je begint met bloggen je niet meteen een hoop bezoekers zult zien op je blog, dit moet groeien.. Natuurlijk moet je blij zijn met elke bezoeker die jou blog bezoekt. Je doet het immers wel voor je hobby, maar het zou één beetje raar zijn als je wilt dat niemand het leest, ik juist dat je het toch diep van binnen fijn vind dat je artikels gelezen worden. Vandaag deel ik je dan ook mijn tips voor meer bekendheid van jouw blog.


Over het algemeen zijn er natuurlijk heel veel tips om jou blog meer bekendheid te geven. Zo laat ik maar snel beginnen.

BLIJF JEZELF
Allereerst wil ik dit stukje even behandelen. Je moet namelijk altijd jezelf blijven. Wanneer jij een artikel typt, wanneer jij reageert op andere blogs, wanneer jij sociaal media gebruikt en ga nog maar even door. Dit begrijp je natuurlijk wel, niemand wil een nep persoon voor zich hebben, die zich anders voordoet dat deze in werkelijkheid is. Ik ga ook niet over producten schrijven die mij niet interesseren, daar heeft niemand niets aan. Jij niet, maar zeker je lezers niet. Schrijf over alles wat jij leuk vind. Op die manier laat je je zelf zien en breng je ook het enthousiasme over op je lezers.

KWALITEIT VAN JOU BLOG
Wanneer jij een blog start, is natuurlijk ook de kwaliteit van je blog belangrijk. Zorg dat deze er professioneel en naar jou eigen stijl uitziet. Hiermee bedoel ik het volgende: kies een lettertype dat goed leesbaar is. Wanneer ik een lettertype niet goed kan lezen, is het al een afknapper en ga ik vaak zelf al niet verder met lezen. Wat ik ook belangrijk vind is dat je schrijft in een taaltje dat jou aanspreekt. Ga geen moeilijke woorden gebruiken als je dit anders ook niet doet. Als laatste heb ik nog de tip: zorg dat je mooie foto's maakt. Zelf doe ik dat niet altijd, maar dat merk ik ook direct. Vandaar deze tip! Je hoeft hiervoor echt niet de duurste camera aan te schaffen. Als je een beetje een dagelijkse camera hebt en in het daglicht foto's maakt komt het ook wel goed.

POST ARTIKELEN OP JE SOCIAL MEDIA 
Als jij sociaal media kanalen gebruikt zoals Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat (Je vind mij onder de naam: yourprincessaa ) dan kun je hier natuurlijk ook jou blog op tonen. Wanneer je Wordpress gebruikt weet ik dat je hier plugins voor kunt gebruiken, zodat je artikel meteen gedeeld wordt op verschillende social media kanalen, dit hoef je dus niet handmatig te doen. Bij Blogger wat ik zelf gebruik heb ik ze nog niet uitgevonden, ik doe het dan ook nog altijd handmatig en vind dit overigens niet erg. Alleen Google+ en Bloglovin' delen automatisch mijn artikelen.

SLUIT JE AAN BIJ FACEBOOK GROEPEN
Op Facebook zijn er een aantal groepen waarin jij je blogartikelen mag promoten. Je hebt groepen die openbaar zijn, maar ook besloten groepen. Wanneer jij in één van deze groepen je artikel plaatst kunnen andere leden deze bekijken als ze dit willen. Nu noem ik even een aantal groepen waarbij ik zelf aangesloten zit, overigens kun je nog vele andere vinden als je dit zoekt op Facebook. Ik meld er wel meteen bij dat het slim is om van te voren even de regels te lezen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. #Bloggers, Beauty, Fashion & Lifestyle Bloggers Nederland en als laatste Spam je blog

REAGEER OP ANDER BLOGS
Wanneer jij op andere blogs reageert zien andere mensen dit ook. De personen die de ander blogs lezen en een reactie achter laten kijken ook wel eens naar wat andere mensen gereageerd hebben. Zorg dat je een mooie en originele reactie plaatst, zodat ze even blijven hangen. Wanneer dit gebeurd zijn ze vaak, ten minste ik wel al nieuwsgierig naar jou als persoon en zullen ze sneller jou blog ook een keer gaan bezoeken. Wie weet komen ze dan ook wel vaker terug om een artikel te lezen?

SAMENWERKINGEN MET ANDERE BLOGGERS 
Door met andere bloggers een samenwerking te doen, heb je al snel veel kans dat je gezien word door nieuwe personen die jouw blog nog niet kende. Dit is natuurlijk altijd een extraatje.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!

Welke manieren gebruik jij om je blog meer bekendheid te geven? Heb jij nog andere tips?

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter 

2 opmerkingen:

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥

  1. Ik denk dat je hier een aantal goede tips geeft! De belangrijkste tip die ik mee wil geven: heb er plezier in en de rest komt vanzelf. Als jij geen plezier hebt in het schrijven van je posts, dan hebben mensen dat ook niet in het lezen ervan. :)

    BeantwoordenVerwijderen