Music is life #10

De tijd gaat echt veel te snel. Vandaag deel ik al voor de 10e woensdag op rij de music is life. Deze week geheel in het teken van het Eurovisie Song Contest! Wat is dat toch leuk om te zien, als je het mij vraagt. Ben jij benieuwd welke liedjes mijn nou echt bij zijn gebleven en ik stiekem nog wel eens luister? Lees dan snel met mij mee.

Mocht jij trouwens meer willen weten over deze rubriek? Lees dan vooral even het eerste artikel. Dan gaan we nu snel door met de top 6 van deze week.

Laten we meteen maar beginnen.

Deze week op nummer 6 Sweden in 2012 met het nummer Euphoria gezongen door Loreen.
Ik weet nog goed dat ik samen met een goede vriendin en vriend zat te kijken naar de finalen van het songfestival in 2012. We zeiden met z'n drieën meteen Sweden gaat dit jaar winnen. Zo was het ook, z'n leuke herinneringen hieraan.

Het nummer dat deze week op nummer 5 staat is voor Noorwegen in 2009. Het nummer werd gezongen door Alexander Rybak - Fairytale.
Dit nummer vind ik echt the bom! Wauw, echt een top nummer, zo gaaf ook met die viool.

De nummer 4 van deze week is voor Denemarken in 2013 het lied Only Teardrops door Emmelie de Forest
 Vanaf het begin af aan wist ik dat dit nummer zou gaan winnen. Zelf heb ik het nog zo vaak gedraaid. Echt verslavend gewoon.

Nog een keer in de music is life en dit keer op nummer 3. The Common Linnets - Calm After The Storm.
Ja, dat ik fan van ze ben dat wist je waarschijnlijk al wel. Zo niet, dan weet je het nu, haha. Nou ze kunnen dan ook niet in het lijstje ontbreken. WAUW, wauw en nog eens wauw.

Waarom ik de nummer 2 aan haar geef leg ik dadelijk uit. Deze gaat deze week naar Anouk met het nummer Birds.
Dit lied gaat voornamelijk over iemand die zelfmoord pleegt. Ik weet het, het is dus een best emotioneel lied. Voor mij heeft het dan ook een hele grote betekenis. Wat zong ze het trouwens goed en zo knap dat ze eindelijk de finale weer eens bereikte voor Nederland.

De nummer 1 is dan ook wel heel logisch vandaag. Onze eigen Douwe Bob natuurlijk met Slow Down.
 Ja hoor, hij heeft het geflikt. Op naar de finale van zaterdag! Wat ben ik trots. #TeamDouwe zullen we maar zeggen. Wat is het lied overigens ook echt prachtig, zeker in hoe Douwe het uitvoert. ♥

Dit waren mijn top zes nummers van het Eurovisie Songfestival vanaf dat ik het zo'n beetje echt ben gaan volgen. Natuurlijk luister ik nog wel meer liedjes en ken ik er ook nog van wat oudere jaren, maar dan werd de lijst wel erg uitgebreid.

Welke muziek heb jij deze week veel geluisterd? 
 
Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥