TAG: Ik als blogger tag

Vandaag heb ik voor jullie de 'ik als blogger tag' klaar staan. Deze tag kwam ik tegen bij DoorMariska. Het is een tag die jou verteld waar ik bijvoorbeeld mijn inspiratie vandaan haal, wat voor mij het beste moment is om te bloggen, wat voor muziek ik luister tijdens het bloggen en natuurlijk nog heel veel meer interessante vragen. Ben jij benieuwd naar mij als blogger en mijn gewoontes? Lees dan snel verder.


Oh, wie deze tag officieel gemaakt heeft, heb ik niet gevonden. Weet jij toevallig wie? Laat het dan zeker even achter in een reactie.

Let's go!

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Dat is heel verschillend eigenlijk. Mijn inspiratie kan komen van tijdschriften die ik lees, de tv, andere blogs die ik lees of juist vlogs die ik bekijk. Soms komt het ook door het gewone leven dat ik lijd en meemaak.

Wat eet of drink je tijdens het bloggen?
Eten doe ik eigenlijk bijna nooit. Mocht dit voorkomen dan is het of een beschuitje of een tosti ♥. Drinken dat is dan weer iets meer normaal. Het is vaak water met een smaakje, een colaatje of thee. Altijd lekker.

Als jij een jaaroverzicht voor je blog maakt, wanneer begin je daar dan mee?
Wanneer ik een jaaroverzicht zou maken, wat ik dus eigenlijk nu niet doe. Dan denk ik dat ik zou beginnen in oktober/november en dan de laatste aanpassingen zou maken in december. Zeker aangezien voor mij december een hele drukke maand is.

Wat is het meest waardevolle dat je als blogger geleerd hebt?
Voor mij is het meest waardevolle wat ik als blogger geleerd heb om beter te leren schrijven. Denk hierbij aan spelling, maar ook tekst verdeling en zins opbouw. Ik weet echt wel dat dit nooit helemaal goed zal komen i.v.m. mijn dyslexie, maar ik ben trots op hoe het nu gaat.

Wat is voor jou het beste moment om te bloggen?
Wanneer ik vrij ben of echt een goed idee in mijn hoofd heb. Dit kan 's ochtends zijn, 's middags, maar ook heel laat 's avonds. Daar is echt geen touw aan vast te knopen bij mij.

Wat zou je willen bereiken als blogger?
Het lijkt mij heel tof om voor zoveel mogelijk mensen mijn artikelen te kunnen schrijven. Dat is echt een van mijn grootste doelen. Een extra zakcentje ermee verdienen is ook nooit erg natuurlijk, maar komt toch echt op een tweede plaats.

Voel jij je vaak onzeker na het publiceren van een artikel?
Onzeker niet zo zeer. Toch heb ik soms wel eens dat het een erg persoonlijk artikel is geworden en dan heb ik toch wel een beetje spanning. Stel een goede vriend, of iemand uit de buurt leest het. Wat zullen die dan wel niet van mij vinden of denken. Maar ik denk dat wij dat als mensen allemaal wel zullen hebben..?

Heb jij veel contact met collega bloggers?
Veel, nou nee. Het is voornamelijk via Sociaal Media dat ik contact heb met mede bloggers. Daarnaast spreek ik sommige bloggers wel via Whatsapp. Erg gezellig overigens.

Wat voor muziek/programma staat er aan tijdens het bloggen?
Vaak zijn dat de nummers die je ook in 'music is life' terug kunt vinden. Of er staat totaal niets aan.. Dat komt ook nog wel eens regelmatig voor. Zo kan ik me namelijk nog net wat beter concentreren en ben ik niet ook nog extra met de muziek op de achtergrond bezig.

Op welke dag ontstaan de meeste artikelen?
Nou, daar heb ik niet echt een specifieke dag voor. Het is echter zo, dat wanneer ik een idee heb voor een artikel, ik het in mijn telefoon of meteen in mijn blogger account plaats. Wanneer ik dan het artikel schrijf dat hangt af aan wanneer ik daar echt tijd voor heb. Zeker aangezien ik geen standaard dagen vrij ben met mijn werk.

Op welk artikel op je blog ben je het meest trots?
Dat is een lastige.. Ik vind eigenlijk zelf de 'mijn dagboekje' artikels en de 'happy list' artikels een van mijn favoriete om te maken en te plaatsen. Het brengt voor mij in de eerste instantie heel veel leuke herinneringen met zich mee en het geeft mij ook een terugblik op wat ik allemaal heb mogen beleven. Het is positief en erg persoonlijk. Daar houd ik erg van.

Waarom zou iemand een blog moeten beginnen volgens jou?
Wanneer jij denkt dat je een blog wilt starten, moet je dit zeker doen. Het is goed voor je eigen ontwikkeling in de Nederlandse taal. Je leert nieuwe mensen kennen en bent bezig met iets wat jij zelf erg leuk vind om te doen. Ook niet erg onbelangrijk natuurlijk. Je moet het als een hobby zien, wanneer jij van schrijven, mensen vermaken en een doorzetter bent is het echt tof om een blog te beginnen. ♥

Dit was dan mijn 'ik als blogger tag'. Wees vrij om deze tag over te nemen! Laat je dit dan wel weten in de reactie? Ben namelijk altijd wel nieuwsgierig naar de antwoorden van jullie, wanneer je de tag over neemt.

Waarom zou volgens jou iemand een blog moeten beginnen? En luister jij ook muziek tijdens het bloggen?

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥