Paris dag 1

Ja, eindelijk heb ik na die oh zo volle week een gaatje gevonden om dit artikel voor jullie te typen. Vandaag wil ik jullie namelijk meenemen in mijn reisje naar Parijs! Ik vertel wat ik zoal gedaan heb de 3 dagen dat ik in Parijs ben geweest, wat ik leuk vond en wat ik gekocht heb! Ben jij benieuwd? Lees dan zeker even met me mee.



De eerste dag ben ik om 05:00 uur opgestaan. Heb mezelf lekker opgefrist, super gemakkelijke outfit aangetrokken, klein beetje make-up op gedaan en ben in de auto richting het treinstation gestapt. Eenmaal bij het treinstation ben ik op de trein gestapt om vervolgens met mijn reismaatje Randy (collega op het werk) mee te rijden naar Parijs.


Eenmaal in de auto konden we een heel stuk goed doorrijden. Natuurlijk hadden we bij Antwerpen file, maar dat mag de pret niet drukken. Lekkere muziek op en natuurlijk nog een beetje wakker worden. Net voor Frankrijk zijn we even gestopt bij een tankstation om wat snackgerei te halen. Zelf had ik een lekker croissantje genomen. Eenmaal in Frankrijk op de tolweg nog even gestopt om wat te eten. Toen kregen we ineens telefoon van het hotel dat we geboekt hadden. Ze waren overboekt. We konden dus in Frankrijk op een tankstation een nieuw hotel gaan zoeken.. Wat een ellende. Gelukkig hadden we binnen een half uurtje een redelijk normaal hotel gevonden. Wel wat duurder, maar we hadden er een. Hup de auto weer in en weer verder.

Het was een leuke, lange en gezellige tijd in de auto, maar toen we eenmaal bij het nieuw geboekte hotel aankwamen was ik stiekem toch wel blij. Even weer mijn benen strekken. We zaten trouwens in het Appart'City Confort Paris Villejuif hotel. Lekker dicht bij de metro! Zo fijn trouwens.

Bron: Appart'City
Bron: Appart'City
Helaas konden we toen we bij het hotel aankwamen nog niet meteen de kamer in. We zijn dus nog even wat in de buurt gaan wandelen en bij een Okabé gestopt. Dit is een groot winkelcentrum in de buurt bij ons hotel. Er zaten winkels als H&M, Kiko, New Yorker en nog veel meer leuks voor iedereen eigenlijk. Ook had je er verschillende eetgelegenheden. Wij hebben gewoon even wat gedronken bij de Mac, aangezien het al rond de 33 graden was in Parijs.


Wanneer de tijd aanbrak dat we eindelijk in de kamer konden, zijn we rustig terug gelopen richting het hotel. Hebben we onze kamer bezocht en zijn we de koffers uit de auto gaan halen. Eenmaal in de kamer terug was het al ongeveer tussen 15:30 uur en 16:00 uur. We gingen dus nog even chillen in de kamer. Ineens hoorde we dus allemaal sirenes. Daarna stond er op RTL Nieuws dat er een busje was ingereden op politie mensen bij de Champs-Élysées. Gelukkig zaten wij nog lekker in het hotel. Dat betekende echter voor ons wel, dat we daar de eerste twee dagen niet naar toe konden, wegens afzetting.

Na het nieuws zijn we lekker opgefrist richting de metro gelopen en hebben we bekeken hoe we het beste Parijs konden gaan zien deze drie dagen. Ook hebben we vast wat tickets gekocht, zodat we meteen al een stukje met de metro af konden leggen.


Zo heb ik de eerste dag de Notre-Dame gezien en al een mini puntje van de Eiffeltoren. We hebben gewoon lekker gewandeld en nog even vlug wat gegeten bij de Mac. Ja, ik zal je vast vertellen, ik ben een slechte persoon om mee te eten. We hebben ook station Gare Du Nord bezocht. Hier vonden we winkels als Sephora, Kiko, The Body Shop en nog veel meer. Toen snel met de metro weer terug naar het hotel, de tijd vliegt immers als je het leuk hebt.


Helaas was mijn eerste nacht echt kort en heb ik bij elkaar maar drie à vier uurtjes geslapen. Zeker wat minder, maar dat mag de pret niet drukken. Er volgen nog twee oh zo leuke dagen. Later meer daarover.

Zijn jullie ooit in Parijs geweest? Wat had jij de eerste dag al bezocht?

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥