HEMA Fortune Cookies, Sparkling Apple Juice & Cava Copa Sabia

Vandaag vertel ik op mijn blog iets over wat ik super lekker vindt voor Kerstmis, of gewoon zomaar tijdens oud op nieuw. Ik ga het namelijk hebben over de Fortune Cookies, de Jip en Janneke Sparkling Apple Juice en de wel bekende Cava Copa Sabia van HEMA. Wat vind ik er nou van? Zitten ze leuk verpakt? Zou jij ze ook moeten kopen? Je leest het allemaal in dit artikel! Lees jij met mij mee?


Zoals jullie weten, werk ik bij HEMA. Dit doe ik in het filiaal in Eindhoven Centrum, welke ligt aan de Rechtestraat 37. Mocht je dus langs willen komen, erg gezellig.


Laat ik jullie maar niet langer in spanning houden. Ik begin met de Fortune Cookies. HEMA heeft voor kerst 2 super leuke Fortune Cookies gelanceerd. Een verpakking van 1 Fortune Cookie en een doos met 12 Fortune Cookies. Of te wel een leuk koekje met een gelukswens erin!

Deze koekjes zijn leuk voor jezelf, maar ook om bijvoorbeeld bij het toetje tijdens Kerstmis te geven. Wie wil er nu geen gelukswens? Ik wel, haha.

Dit jaar zitten ze in een super leuke blauwe verpakking. Je hebt een ster vorm, hier zit het koekje van één in. Hier staat een leuke tekst op: ''Have a happy everything''. Maar je hebt ook een vierkant doosje met 12 Fortune Cookies. Hier staan leuke gouden cirkeltjes op en één Fortune Cookie op afgebeeld. Ook zit er een leuk doorzichtig rondje in de verpakking, waardoor je de in goud verpakte Fortune Cookies ziet zitten in de doos. Op allebei de verpakkingen staat wat er in de Fortune Cookies zit.



Laat ik beginnen met de ster. Hier zit één Fortune Cookie in.

Ingrediënten: Tarwemeel, suiker, boter, ei, rijsmiddelen E450 E500, kleurstof E160a, verdikkingsmiddel E414, antioxidanten E301 E307, antiklontermiddel E551.
Bevat mogelijk: Pinda's, Soja, Noten Sesamzaad.
Voedingswaarde per 100g: energie 1747 kj 412 kcal, vet 4,2g / waarvan verzadigd vet 2,3g, koolhydraten 88g / waarvan suikers 46g, voedingsvezel 0,9g, eiwit 5,2g, zout 0,12g.
Droog en bij een gematigde temperatuur bewaren. LET OP: Het briefje met gelukwens is niet eetbaar.





Doos met 12 Fortune Cookies.

Ingrediënten: Tarwemeel, suiker, boter, ei, rijsmiddelen E450 E500, kleurstof E160a, verdikkingsmiddel E414, antioxidanten E301 E307, antiklontermiddel E551.
Bevat mogelijk: Pinda's, Soja, Noten, Sesamzaad.
Voedingswaarde per 100g: energie 1747 kj 412 kcal, vet 4,2g / waarvan verzadigd vet 2,3g, koolhydraten 88g / waarvan suikers 46g, voedingsvezel 0,9g, eiwit 5,2g, zout 0,12g.
Droog en bij een gematigde temperatuur bewaren. LET OP: Het briefje met gelukwens is niet eetbaar



Wanneer je deze foto aanklikt vergroot de Nederlandse ingrediënten lijst.

Ik ga je nu maar snel vertellen hoe de Fortune Cookies smaken.
De Fortune Cookie is erg knapperig. Bij mij in het koekje zat de gelukswens met de tekst: ''Je weet nooit wat de volgende week je zal brengen''. Dit vond ik wel een hele mooie. Wat vindt jij ervan?

Houdt jij ook van Fortune Cookies? Ik vind deze persoonlijk heel erg leuk verpakt en erg lekker. Je kunt ze namelijk door de mooie verpakking ook cadeau geven. Ik zit wel op zo'n doos of sterretje te wachten hoor, haha. De verpakte doos kost € 2,75 per doos en de ster kost € 1,25 per stuk.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Nu ga ik verder met het andere lekkere gedeelte van dit artikel.. Ik ga het namelijk hebben over de HEMA Jip en Janneke Sparkling Apple Juice en over de Cova Copa Sabia. Ook wel een lekker bubbeldrankje voor kind en volwassenen.


De Sparkling Apple Juice is een bubbelende vruchtendrankje voor kinderen. Of wel een soort champagne zonder alcohol. Altijd leuk om mee te kunnen doen voor de kleinere kindjes, of de oudere die helaas nog net geen 18 zijn.. met bijvoorbeeld kerst of oud op nieuw. De fles bevat 750 ml aan inhoud.

De fles is in een mooie gouden huls gestopt. Op de voorkant van de fles staan Jip & Janneke afgebeeld. Toch een hele leuke toevoeging voor de kleintjes. De bovenkant waar de kurk zit, heeft ook nog leuke witte stippen erop staan. Erg fleurig als je het mij vraagt. Hier kan ik echt wel van genieten. Op de achterkant van de fles staan de ingrediënten. Dus laat ik die hieronder maar even netjes benoemen.

Ingrediënten: 99,4% appelsap uit concentraat, koolzuur, zuurteregelaar E330, natuurlijke aroma, antioxidant E300.
Voedingswaarde per 100ml: energie 187 kJ 44 kcal, vet 0g / verzadigd vet 0g, koolhydraten 11g / waarvan suikers 11g, voedingsvezel 0g, eiwit 0g, zout 0,0g.
Droog en bij een gematigde temperatuur bewaren. Na openen gekoeld bewaren bij maximaal 7 graden en beperkt houdbaar. Fles staat onder druk, voorzichtig ontkurken. 

Laat ik nu maar snel overgaan naar de smaak. Ik vind namelijk deze HEMA Jip en Janneke Sparkling Apple Juice inderdaad erg naar appel smaken. Heel lekker fris. Ik hou hier wel van. Dus mocht je niet willen drinken, is dit zelfs een optie voor volwassenen. Of je pakt de HUGO Zero van HEMA welke ook overheerlijk is trouwens.

Wat ik echt een pluspunt vind aan deze bubbels zonder alcohol, is dat je hem dus ook echt altijd kunt drinken. Voor een party, voor een kinderfeestje, voor kerstmis of gewoon om een zaterdagavond net iets meer speciaal te maken. Hij is overigens ook heel leuk om cadeau te geven door de veel te leuke verpakking! Pluspunten als je het mij vraagt. Mocht je deze fles willen kopen, wat ik zeker zou doen! Dan kost hij € 2,50 per fles.


Over naar de bubbels met alcohol. Natuurlijk niet drinken voor je 18 he! :)

De Cava Copa Sabia Reserva Brut is een fris en fruitige witte wijn uit Spanje. Gemaakt in het plaatsje Pénedes. Dit is het gebied ten zuidwesten van Barcelona. Het gebied ligt tussen de Middellandse Zee en berge, met een variëteit aan bodemsoorten en microklimaten. Hierdoor krijgt de Cava zijn expressie en typische karakter. De druiven die gebruikt zijn voor deze Cava zijn van de soorten Xarel.lo, Parellada en Macabeo. Ook heeft deze Cava een rijping van 15 maanden gekend. De fles bevat 11,5% vol alcohol. En de inhoud van de fles is 75cl. Hierbij moet ik ook nog vermelden dat er geen bestrijdingsmiddelen in de wijngaard gebruikt worden en dat de druiven handmatig geplukt worden wanneer ze hun optimale rijpheid hebben bereikt. Dat handmatig plukken lijkt me overigens een heel groot klusje, jou ook? Hier neem ik mijn petje voor af, wat knap zeg. Dat zal veel werk zijn.

De fles is in een mooie blauwe huls gestopt. Je hebt ze trouwens ook in het goud, mocht je blauw niet zo mooi vinden. Op de voorkant van de fles staat een leuke tekst ''Bright like gold bubbly like cava''. De bovenkant waar de kurk zit, heeft ook nog een leuke gouden huls. Op de achterkant staat de inhoud van de fles en het alcohol percentage. Verder staat er helaas geen informatie over de ingrediënten van de Cava. Maar ik ga er van uit dat dit gewoon alleen druiven en alcohol is.

Wat vind ik nu van de smaak van de Cava Copa Sabia van HEMA? Ik moet je bekennen, ik vindt het inderdaad een erg frisse smaak hebben. Ook proef ik wel wat fruitig's hierin terug. Hij is overigens erg lekker. Ik ben zeker een fan! :) Deze fles is per stuk € 9,-. Nu is er tot 1 januari 2018 een actie. Je krijgt namelijk niet één, maar 2 Cava Copa Sabia voor maar € 15,-.

Je kunt deze fles ook heel goed cadeau geven. Mocht je nu niet van een grote versie houden, bestaan er ook nog kleine flesjes in het blauw en goud. Deze zijn € 3.75 voor 200ml. Dat vind ik echt wel een pluspunt. Hij is lekker en goed voor een party. Wat wil je nog meer? Houdt jij van deze Cava Copa Sabia van HEMA?

Dit was mijn review over de HEMA Fortune Cookies, Jip en Janneke Sparkling Apple Juice & de Cava Copa Sabia. Helemaal top was dit. En zeker heel lekker, ik vind het goed geslaagd, hihi. :) 

Wil jij één of alle producten nu ook nog graag in huis hebben voor Kerstmis of Oud en Nieuw? Dan moet je ze zeker even gaan halen bij HEMA. Kom jij ze dan ook bij mij halen? Want als je mij al langer volgt, dan weet je dat ik al een tijdje bij HEMA werk. Ik zou het dan ook erg leuk vinden als je even naar HEMA Eindhoven Centrum, aan de Rechtestraat 37 toe zou komen. Kom je dan ook gezellig even hoi zeggen op de gebaks/food afdeling waar ik sta? Dat vind ik super leuk! 

Ga jij één of meer van deze overheerlijke Fortune Cookies, Sparkling Apple Juice of de Cava Copa Sabia van HEMA kopen? 


Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥