Wroclaw dag 2

Vandaag is het eindelijk zover. Ik ga jullie nog meer vertellen over Wroclaw. Dit keer is dag twee aan de beurt. Ben jij nieuwsgierig naar wat wij op de tweede dag allemaal gedaan hebben? Dan moet je nu even verder lezen... Dan vertel ik je het precies.

Als eerste wil ik even laten weten dat mocht je benieuwd zijn naar dag één en daar het artikel nog niet van gelezen hebben om even HIER te klikken. Zo kun je nog deze dag helemaal doorlezen en weet je ook meteen wat ik van het vliegen vond. Het was namelijk mijn eerste vliegvakantie.

Dinsdag 23 januari 2018

De dag begon om 08:00 uur toen de wekker eenmaal afgegaan was. Ik werd wakker na een iets wat onrustige, maar toch ook wel fijne nacht. Toen ik mijzelf klaar wilde gaan maken en eenmaal buiten keek, bleek er een klein mini laagje sneeuw te liggen. Hoe gaaf is dat.. Eenmaal klaargemaakt en vol energie vertrokken we om 09:00 uur eindelijk echt om Wroclaw te gaan ontdekken.

Vol goede moed liepen we naar de tramhalte. Als snel kwam dan ook onze tram er aan, zeer fijn aangezien het in Wroclaw behoorlijk koud was en nog een klein beetje sneeuwde. Met de tram wilde we richting een ontbijttentje gaan. Dit was alleen moeilijker dan we dachten.. Het was een rustige tram, maar ineens wel heel rustig.. Zo rustig dat we er samen van schrokken. Op dat moment reden we de remise in. De chauffeuse stapte uit en verdween. Daar zaten we dan.. Al snel werden de deuren voor ons geopend en konden we onze tocht vervolgen. Te voet gingen we 20 minuten door de Poolse kou. Na een beetje zoeken vonden we dan eindelijk ''Bistro Charlotte''. Lekker, maar uit angst voor de taalbarrière zijn we weer gegaan. Ja, achteraf hadden we het gewoon moeten proberen, maar dat is dus echt achteraf..

We gingen door naar ons volgende hoogtepunt. De Galleria Magnolia Hof. Eenmaal uitgehongerd daar aangekomen gingen we opzoek naar iets te eten. Tja, dan kiezen we maar voor de grote gele M. Ook lekker, zeker als je al erge honger hebt. Na hier in De Galleria Magnolia Hof even geshopt te hebben besloten we om weer verder te gaan.


We pakte weer de tram, wat trouwens echt gemakkelijk werkt als je door hebt hoe het werkt. We gingen richting het 2e hoogtepunt van de dag. Dit is letterlijk en figuurlijk. We kwamen aan bij de SkyTower. Het hoogste gebouw van Polen. Als eerste gingen we even wat drinken bij de Starbucks. Ik ging voor een warme chocolademelk met slagroom en we deelde samen nog een stroopwafel. Lekker Hollands ook. Ik moest mezelf natuurlijk moet in praten voor ik daadwerkelijk die SkyTower in zou gaan. Jullie weten vast nog wel aan de verhalen van Parijs dat ik mega hoogtevrees heb...



Toen was het moment daar.. Kaartjes gekocht en wachten in de rij. Dit duurde ongeveer 10 minuutjes. Dus dat viel gelukkig wel mee. Ik had toch wel erg wat zenuwen in mijn lijf, haha. Eindelijk mochten we dan in de lift die ons 50 etages hoger bracht. De spanning steeg.. Net zoals de druk op je oren, auw.. Wat er toen gebeurde, wauw het was adembenemend mooi. Zo gaaf om Wroclaw van zo hoog te zien. Het was helaas wel wat mistig, dus het zicht was een beetje beperkt. Ondanks dat mocht het de pret niet drukken. Het gaf zo iets magisch en mysterieus.. Samen hebben Randy en ik een heel aantal foto's gemaakt. En vooral veel lol gehad.



Inmiddels was het al weer 16:00 uur geweest. Wij als Hollanders kregen natuurlijk al langzamerhand wel honger. Dus zo kozen we ervoor om richting een Mall te gaan. Hier koos ik uiteindelijk vol zekerheid voor de Vapiano. Ik ben namelijk niet zo van het Poolse eten, excuus.. ;) Helaas was er vanaf de SkyTower geen rechtstreekse OV verbinding. Zo zijn we er dan ook te voet heen gelopen. Ongeveer 20 minuutjes lopen. Het was heerlijk en erg cultureel. Zo kwamen we onderweg een echte Poolse Sovjet wijk tegen, grote flats, slechte wegen en zooi. Maar wel allemaal heel vriendelijke mensen. We keken dan ook onze ogen uit toen we een plaatselijk marktje passeerden. Dat vond ik oprecht heel leuk om te zien.



Na een lekkere wandeling kwamen we dan eindelijk aan bij de Mall... Wat een groot ding... Daar heb ik echt geen woorden voor, zo groot en zo mooi... Hij was net 1 jaar open en dit had De Staat 30 miljoen gekost. Dit was hij zeker ook wel waard. Natuurlijk konden we het ook hier niet laten om niet te gaan shoppen. We hadden immers nog Zloty's genoeg. Zo zijn we de Zara, Forever 21, Berschka en Sephora in geweest. Het is daar zoveel goedkoper! Toen we even bij wilde komen zijn we gaan zitten in een lekkere Foutuil. Even snel wat Sociaal Media checken, want ja dat mag dan ook wel even.



Vanuit daar zijn we doorgegaan naar de Vapiano. Hier hebben we heerlijk gegeten en gelachen. Een kleine wandeling verder bracht ons weer in het oude centrum van de eerste dag. Hier zijn we even snel de Starbucks ingegaan. Randy wilde graag wat drinken. Een kleine break verder en we gingen door naar Rynek. Wat je ook kunt terug vinden in onze eerste dag. Hier hebben we een aantal foto's gemaakt en nog een paar winkeltjes bezocht. Nu even snel door naar Galleria Dominikanski, waar we nog wat inkopen deden voor op onze hotel kamer.


Eenmaal toen de inkopen gedaan waren besloten we om terug te gaan naar ons hotel. Dit deden we weer met de tram. Op de kamer aangekomen duurde de avond heel lang. We hebben nog een tijdje gezellig liggen kletsen over heel veel dingen en besloten toen rond 01:30 uur het licht toch maar uit te doen.

Dit was dag twee in Wroclaw. Ik heb echt zo'n ontzettend leuke en mooie herinneringen gemaakt. Deze zullen me altijd blij blijven. Voor nu komt er nog een laatste deel aan, Wroclaw deel 3, ik hoop dat jullie ook zin hebben om die te lezen. Houdt dan zeker mijn blog in de gaten! :D

Ben jij ooit in Wroclaw geweest? Of heb jij toevallig ooit iets meegemaakt met het OV in het buitenland? 

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter

13 opmerkingen:

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥

  1. Wat leuk! Ik ben nog nooit in Polen geweest, maar zou heel graag naar Krakau gaan. Zo te lezen in je blog is Wroclaw ook wel de moeite waard. Ik ben benieuwd naar het vervolgdeel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Krakau staat ook nog op mijn lijstje. Lijkt mij een hele mooie plaats in Polen. Wroclaw is zeker ook de moeite waard om heen te gaan. Mensen zijn heel gastvrij en het is een erg mooie plaats in Polen! :D

      Verwijderen
  2. Ik ben nog nooit in Wroclaw geweest, beter gezegd, ik ben nog nooit in Polen geweest. Er zijn wel plekken die ik daar ooit wil bezoeken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik jouw was zou ik zeker Wroclaw ook op je lijstje zetten om te bezoeken. Ben overigens wel benieuwd welke plekken je in Polen wilt bezoeken?

      Verwijderen
  3. Jammer van de mist, maar wel goed dat het een leuke tijd was. Polen vind ik altijd geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was inderdaad eventjes jammer. Gelukkig heb ik wel ontzettend genoten verder! :D Leuk om te horen dat je Polen altijd geweldig vindt.

      Verwijderen
  4. Nog nooit geweest, maar krijg er wel zin in door jouw verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk om hier toevallig op de blog te botsen die bij de foto hoort die ik op intagram tegen kwam!
    Ik reageerde nog dat ik 'm zou toevoegen aan mijn lijstje! Na deze blog ben ik daar wel helemaal zeker van!
    Nog nooit in Polen geweest eigenlijk. Ik zou die eigenlijk op de "dringend eens bezoeken lijst" moeten zetten!
    Wat dat openbaar vervoer betreft... in het Buitenland echt hélemaal niet m'n ding. Zou ik eigenlijk ook een keer moeten doen. Ik denk dat je dan wat meemaakt... :D
    Ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen dat je al eens op mijn foto op Instagram hebt gereageerd. Dat is toevallig, haha. Blij om te horen dat je er nog meer zeker van bent geworden dat je Wroclaw wilt gaan bezoeken. <3 Het is overigens echt spot goedkoop. Laat je me weten hoe je het vond? Als je het Openbaar Vervoer probeert in het buitenland ben ik zeker ook benieuwd naar je verhaal. Liefs!

      Verwijderen
  6. Ik ben er nog nooit geweest, maar het klinkt als een bijzondere ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker de moeite waard om er een keertje heen te gaan! :D

      Verwijderen
  7. Gaaf! Ik ben er nog nooit geweest, ik zou met school gaan maat mocht ook zelf iets organiseren en ben toen naar sicilie geweest voor de citroenen!

    BeantwoordenVerwijderen